21-04-07

Test je reactiesnelheid!

Dit is de code van een klein, maar leuk spel: Test je reactiesnelheid! De bedoeling is zo vlug mogelijk te reageren zodra een vierkant van kleur verandert. Als je wil kan je het spel eerst eens bekijken (en spelen natuurlijk) op http://meestercarlogames.skynetblogs.be (bovenaan in de linkerkolom) Succes!

<script language="JavaScript">
<!--

var startTime=new Date();
var endTime=new Date();
var startPressed=false;
var bgChangeStarted=false;
var maxWait=20;
var timerID;


var colors=new Array("tomato","chocolate","limegreen","crimson","darkslategray",
"aliceblue","mediumslateblue","cornflowerblue","darkorchid","darkkhaki","coral",
"darkolivegreen","cadetblue")

if (document.all||document.getElementById)
document.write('<div id="reflex" style="width:135;height:135;border:1px solid lime" onClick="stopTest()"></div>')

function startTest()
{
        if (document.all)
        document.all.reflex.style.backgroundColor=colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)];
        else if (document.getElementById)
 document.getElementById("reflex").style.backgroundColor=colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)];
        else if (document.layers)
        document.reflexns.document.reflexns_sub.document.bgColor=colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)];
 bgChangeStarted=true;
 startTime=new Date();
}

function remark(responseTime)
{
 var responseString="";
 if (responseTime < 0.10)
  responseString=" Super!";
 if (responseTime >= 0.10 && responseTime < 0.20)
  responseString="Niet slecht!";
 if (responseTime >=0.20 && responseTime < 0.30)
  responseString=" Dat kan beter...";
 if (responseTime >=0.30 && responseTime < 0.60)
  responseString=" Blijven Oefenen!";
 if (responseTime >=0.60 && responseTime < 1)
  responseString=" Heb je soms gedronken of zo?";
 if (responseTime >=1)
  responseString=" Was je in slaap gevallen ?";

 return responseString;
}

function stopTest()
{
 if(bgChangeStarted)
 {
  endTime=new Date();
  var responseTime=(endTime.getTime()-startTime.getTime())/1000;
                if (document.all)
  document.all.reflex.style.backgroundColor="white";
                else if (document.getElementById)
  document.getElementById("reflex").style.backgroundColor="white";
                else if (document.layers)
                document.reflexns.document.reflexns_sub.document.bgColor="white";        alert("Je reactiesnelheid is : " + responseTime + " seconds " + "" + remark(responseTime));
  startPressed=false;
  bgChangeStarted=false;
 }
 else
 {
  if (!startPressed)
  {
   alert("press start first to start test");
  }
  else
  {          clearTimeout(timerID);
   startPressed=false;                alert("Vals speler! Je hebt te vroeg gedrukt!");
  }                }
}

var randMULTIPLIER=0x015a4e35;
var randINCREMENT=1;
var today=new Date();
var randSeed=today.getSeconds();
function randNumber()
{
 randSeed = (randMULTIPLIER * randSeed + randINCREMENT) % (1 << 31);
 return((randSeed >> 15) & 0x7fff) / 32767;
}

function startit()
{
 if(startPressed)
 {
  alert("Hij is al gestart. Druk op stop om te stoppen");
  return;
 }
 else
 {
  startPressed=true;   timerID=setTimeout('startTest()', 6000*randNumber());
 }
}
// --> </script>
<br>


<ilayer id="reflexns" width=135; height=135;><layer id="reflexns_sub" width=135; height=135; left=0 top=0 bgColor=yellow></layer></ilayer>

<form name="response">

<input type="button" value="  start  " onClick="startit()" style="font-weight:bold">
<input type="button" value="  stop  " onClick="stopTest()" style="font-weight:bold">
</form>

Hoe krijg je dit spel op je blog? Gewoon deze code kopiëren en plakken in een vakje Vrije Tekst (Personalisering)

Met dank aan cutieXmish!

12:09 Gepost door meester carlo in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (0) | Tags: code, script, game, blogtip, webtip, reactiesnelheid testen |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.